Brainfluence (Recenzie)

On April 17, 2012
Mai jos puteţi citi recenzia cărţii Brainfluence (de Roger Dooley) pe care am scris-o pentru primul număr al revistei Neuromarketing Theory & Practice Magazine (publicată de Neuromarketing Science & Business Association).
În aceste vremuri pline de încercări din punct de vedere economic, specialiştilor în marketing li se cere să realizeze mai mult, dar cu mai puţine resurse.” Astfel îşi începe Roger Dooley (fondator al Dooley Direct LLC, şi autor al pupularului blog Neuromarketing) cea mai reentă carte a sa, Brainfluence. Având subtitlul 100 de moduri de a persuada şi a convinge consumatorii cu neuromarketing, cartea este publicată de John Wiley & Sons Inc în 2011 şi acoperă o gamă largă de moduri de a aplica rezultatele ştiinţifice în strategiile de marketing şi vânzări, folosind un limbaj de afaceri.
Cartea face legătura între cercetare şi piaţă, explorând o gamă largă de studii pe neuromarketing, neuroştiinţe şi psihologia luării deciziilor, cu aplicaţii în marketing. Aşa cum autorul spune de la început, această carte este despre un marketing aplicat mai inteligent”. Cartea cuprinde 286 de pagini şi este structurată în 14 secţiuni şi 100 de capitole, care furnizează dovezi din peste 150  de studii de cercetare, explicând într-o manieră clară, practică şi concisă modul în care fiecare dintre aceste rezultate despre înţelegerea modului de funcţionare ale creierului consumatorului pot fi exploatate în scopul de a creşte vânzările şi de a dezvolta organizaţiile prin reclame mai eficiente, produse mai bune şi clienţi mai fericiţi. Roger Dooley menţionează şi explică studii realizate de nume respectate şi cunoscute în cercetarea în acest domeniu.
Brainfluence conţine diferite aspecte critice care trebuie să fie luate în considerare atunci când se construiesc strategiile de afaceri, cum ar fi stabilirea preţului, marketingul senzorial, asocierile de brand, sfaturi pentru printuri publicitare şi imagini, metode de a obţine loialitatea şi încrederea consumatorilor, sau moduri de a creşte flexibilitate în obţinerea unui contract, sau îmbunătăţirea comunicării, cum se poate avea succes în cauzele umanitare, copywriting, cum se pot comercializa produsele complexe, procesarea limbajului pentru fiecare sex şi strategiile de gestionare al unui sit web.
Autorul răspunde unei mari varietăţi de întrebări cu care se confruntă managerii, de exemplu: asupra căror aspecte de marketing trebuie să se concentreze aceştia pentru a face o vânzare, care este cel mai rau loc pentru a plasa logo-ul într-un print publicitar sau spot TV, sau cum să reducă la minimum durerea clientului în momentul achitării unui produs / serviciu, cum se poate schimba atitudinea referenţilor negativi, tranformându-i în clienţi fideli, cum ar trebui preţul să fie prezentat astfel încât să aibă un impact mai mare asupra deciziei de cumpărare, sau cum să folosească momeli în scopul de a impulsiona vânzarile, cum se pot crea asocieri de produse în memoria şi emoţiile consumatorului. El acoperă, de asemenea, strategii neconvenţionale de marketing şi explică bomboanele dăruite clienţilor îi face pe aceştia să cumpere mai mult, sau ce îi poate învăţa Shakespeare pe copywritter-ii din secolul XXI. Alte strategii explicate carte includ prezentarea cuvintelelor care programează creierele noastre şi sunt mult mai puternice decât orice analiză economică raţională, sau cum poţi controla atitudinea partenerilor de afaceri prin schimbarea locaţiei întâlnirii, cum se pot transmite mesaje pozitive sau negative pentru a maximiza impactul acestora, cum trebuie organizate culoarele magazinelor pentru a maximiza profiturile, sau ce tip de ambalaj face un produs vulnerabil la contaminarea subconştientului consumatorului.
Fiecare studiu este însoţit de ilustraţii practice care arată modul în care managerii pot aplica rezultatele cercetărilor. Un exemplu este un studiu care a constatat că temperatura a unei băuturi face diferenţa în modul în care o persoană judecă pe cei din jur, iar băuturile calde nu afectează doar percepţiile noastre relativ la alte persoane, dar şi comportamentul nostru, făcându-ne să fim mai generoşi şi să inspirăm mai multă încredere. Cercetările au subliniat, de asemenea, faptul că utilizarea cofeinei creşte activitatea în zonele corticale asociate cu memoria pe termen scurt, iar aceste rezultate au un impact major în întâlniri de afaceri şi negocieri, neavând nevoie de un buget pentru a le pune în aplicare ca o strategie.
Dacă sunteţi interesat de marketing, această carte vă va oferi 100 insight-uri solide, bazate pe ştiinţă, pentru implementarea unor strategii ce vor creşte vânzările, cu investiţii mici sau inexistente. Dacă citiţi cartea în calitate de consumator, veti descoperi mai multe despre modul de a lua decizii şi despre ceea ce vă face să sumpăraţi un anumit produs sau serviciu. Brainfluence este o carte plăcută de lecturat, plină de idei idei valoroase care pot sta la baza oricărei afaceri.Cartea are chiar şi un trailer, pe care îl puteţi vizualiza mai jos: